Τι είναι το αίσθημα της δίψας; - Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΑΥΡΑ

Τι είναι το αίσθημα της δίψας;

Έχετε αναρωτηθεί αν τη στιγμή που πιστεύετε ότι ‘’πεινάτε’’, μήπως τελικά ‘’διψάτε’’; Πολύ συχνά συμβαίνει να μπερδεύουμε το αίσθημα της δίψας με αυτό της πείνας και αυτό συμβαίνει διότι τα ίδια τμήματα του εγκεφάλου είναι υπεύθυνα για τη σηματοδότηση αυτή.

Πότε διψάει το σώμα σας;

Η ήπια απώλεια νερού από το σώμα, που ισοδυναμεί με το 1% του σωματικού βάρους, είναι ένα σύνηθες φαινόμενο που πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της ημέρας και επανέρχεται μέσα σε 24 ώρες με την σωστή πρόσληψη υγρών. Η αυξημένη αφυδάτωση πάνω από 1%, σε αθλητές οδηγεί σε μειωμένη απόδοση, ενώ απώλειες νερού περισσότερο από 4% μπορούν να προκαλέσουν μειωμένη απόδοση στην καθημερινότητά σας.

Τι προκαλεί συνήθως το αίσθημα της δίψας;

Τα πιο συχνά αίτια που προκαλούν αφυδάτωση στον οργανισμό είναι:

  • αυξημένη απώλεια υγρών από το δέρμα (εφίδρωση) και τους πνεύμονες (αναπνοή), λόγω θερμοκρασίας (ζέστης ή υγρασίας), πυρετού, κ.α.
  • γαστρεντερικές απώλειες υγρών λόγω ασθένειας (εμετός, διάρροια)
  • υπερβολική διούρηση

Ποια είναι τα συμπτώματα της δίψας;

Τη στιγμή που θα νιώσετε ότι έχετε διψάσει, ήδη το σώμα σας έχει περάσει στο στάδιο της ήπιας αφυδάτωσης. Ορισμένα από τα πιο συχνά συμπτώματα που μπορεί να αντιληφθείτε στο στάδιο αυτό είναι η ξηροφθαλμία, ο πονοκέφαλος, η υποτονικότητα, η ναυτία, η ζάλη, το ξηρό δέρμα, η δυσκοιλιότητα, καθώς και το έντονο αίσθημα κόπωσης.

Ένας καλός και εύκολος δείκτης για να δείτε την αφυδάτωσή σας είναι… τα ούρα σας. Όσο πιο σκουρόχρωμα είναι, τόσο μεγαλύτερη είναι και η αφυδάτωση του οργανισμού σας. Ταυτόχρονα, αν νιώθετε το στόμα σας στεγνό, είναι ένας ακόμα εύκολος τρόπος να καταλάβετε ότι… διψάτε!

Πείνα ή δίψα: τι από τα δύο είναι;

Σίγουρα η αδυναμία είναι ένα σύμπτωμα που υπάρχει και στις δύο καταστάσεις. Πώς μπορείτε όμως να καταλάβετε τι πραγματικά είναι; Μία βασική διαφορά που υπάρχει είναι το χαρακτηριστικό ‘’γουργούρισμα’’. Όταν υπάρχει το αίσθημα της πείνας, θα νιώθετε ένα κενό στο στομάχι σας και την κοιλιά σας να ‘’παραπονιέται’’. Μάλιστα, το αίσθημα της πείνας έρχεται σταδιακά, και όχι απότομα.

Τσεκάρετέ το!

Την επόμενη φορά που θα έχετε αυτό το αίσθημα και δε θα ξέρετε τι από τα δύο είναι, τότε δοκιμάστε να πιείτε νερό (περίπου 240mL) και περιμένετε για 10 – 15 λεπτά. Αν σας ικανοποιήσει, τότε απλά διψούσατε! Αν όμως, συνεχίσετε να αισθάνεστε το στομάχι σας να ‘’διαμαρτύρεται’’, τότε πιθανόν να πεινάτε.

Tip: Θυμηθείτε να καταναλώνετε κάθε 3 – 4 ώρες το γεύμα σας, και ακόμα πιο συχνά να αδειάζετε το μπουκαλάκι με το νερό σας!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
στο instagram
Something is wrong.
Instagram token error.